Sunday, April 12, 2009

::karipap::

alhamdulillah..hilang jugak kempunan..dh lame jugak kempunan nk mkn karipap..jadi, saya amik keputusan nk bwt karipap sendiri dgn bantuan rakan2 tersayang, ummu dan bha..dengan resepi yg diperoleh dari abah..kami memulakan operasi membuat inti, membuat doh, menguli, menggelek, membentuk etc..walaupun terpaksa menggunakan cara tradisional untuk membuat karipap ini, (tanpa mesin utk menipiskan tepung, hanya menggunakan tenaga sendiri..=p), akhirnya siap juga karipap kami yang bermacam-macam bentuk..emm..xpe laa..asalkan ade rase..=p sebelum pape, nk kongsi ayat ni.. 'orang yang meminta perlindungan selain daripada ALLAH adalah seperti labah-labah yang membuat rumah.Dan sesungguhnya rumah yang paling lemah adalah rumah labah-labah, sekiranya mereka mengetahui'..al-ankabut, 29:41..

donc, voilà karipap2 kami..

sebelum digoreng



karipap pertama kami di France dgn rupa yg pelbagai..=p

5 comments:

SôFw@N said...

nak karipap gak!!

afifa-ipeyn said...

meh dtg sini meh..

just me said...

IPEYN!!!!igt x aku???roommate ko kat skolah dulu???igt x???igt x???hehe...rindu banagt sama kamu...btw,ak terjumpa link sape enth kat internet n ble ak link..dpt plak bukak blog ko....btw..nie ak,mufid...

afifa-ipeyn said...

lorh.mufid ke..ehheh..xkn x igt kot..sure la igt..=p

just me said...

ko camne?sihat?lama x dgr cte..huhu...ak kat kedah skrg nie...lily pun kat sini...