Friday, January 16, 2009

::alasan::

lame dh x update blog neyh..bkn xde cte yg nk tulis..banyak jeh cte yg nk kongsi..tp xde mse..kadang² terlupa..kadang² malas..=p sebenarnya alasan jeh semua tuh..ye lah..manusia..memang banyak jeh ngn alasan..alasan mmg senang sangat nk reka..aku sebagai manusia biasa pon x pernah lari dr bagi alasan..n aku rase aku memang suka bagi alasan..mungkin sbb aku nk lari dari realiti..aku selalu kene tegur sbb suke sgt bg alasan..aku pon x tau..kadang² aku mcm takot nk hadapi realiti..tp aku kene sedar yg aku mmg kne lalui semua tuh..aku mintak maaf sgt kat semua orang yg aku selalu sangat bg alasan..tp kadang-kadang ade juga alasan yg bagi kebaikan..contohnya, kalau bab² shopping..alasan malas nk keluar g bandar..ok la tuh..jimat duit..tp SATU alasan yang aku x leh terima langsung..alasan si yahudi laknatullah..diorg gunakan mcm² alasan untuk menyerang Palestin..




hmm..klo diorg nk serang pon, serang la org yg sepatutnya..bkn main serang jeh..kesian aku tgk kanak-kanak seagama aku diperlakukan macam itu..diorg x bersalah..diorg x tau apa2 pon..tp kenapa diorg yg jd mangsa..Allah bagi setiap makhluk tuh nyawa utk terus hidup dan menjalankan tanggungjawab yang diberikan iaitu beribadat kepada Allah..tp si yahudi neyh suka² jeh bagi alasan untuk serang saudara² ku ini..hmm..menitis air mata aku bila tengok gambar² diorg di internet..dah xde langsung ke perasaan kaum yahudi ini?..sama²lah kita doakan saudara² kita disana..insyaAllah..Surah AL-Baqarah 2:186..





No comments: