Monday, January 26, 2009

::tertekan::

emm..dah lama gak x post entry kt sini..bz byk lately neyh...minggu lepas merupakan minggu yang agak memenatkan..ye laa..ktorg ade exam yang agak besar utk subjek maths..so, terpakse la kerja keras sket memandangkan topik2 yang masok ialah topik yang ktorg belajar dari hari pertama ktorg blaja maths kt sini..byk gle..dh la ade question de cours lg..question de cours neyh merupakan soalan2 berdasarkan apa yang ktorg belajar..contohnya mcm mne nk buktikan seseuatu formula..bayangkan betapa byk formula yg ade dlm maths dan ktorg terpaksa tau cara2 nk buktikan formula2 itu..hmm..tabah jeh laa..pastuh aku bkn shja ade exam yang besar, tapi aku terpaksa selesaikan masalah yang berkaitan dgn caf..caf merupakan satu bantuan kerajaan perancis..bantuan utk bayaran sewa rumah..memandangkan aku x jumpe surat2 caf aku thn lps, aku terpaksa mencari no kod caf di merata tempat..tp alhamdulillah..dengan izin ALLAH, akhirnya aku jumpe jugak no tuh..lega..tertekan la gak bila byk sgt masalah yg dtg sekali gus dgn tiba2..tp alhamdulillah..sesungguhnya ALLAH suka org yang brsabar..surah al-imran..3:146..emm..mungkin aku rasakan masalah aku ni agak berat..tapi bila difikirkan balik, ada org yang terpaksa menghadapi masalah yang lg berat dr apa yang aku alami..klo masalah kecik cmni pon aku cm dh menggelabah, mcm mne nk setelkan masalah yang lg bsr contohnya mcm masalah umat sekarang..aku kene sedar bahawa sebagai hamba ALLAH, memang aku diciptakan untuk diuji..surah al-balad..90:4..tabah jeh la wahai afifa..

1 comment:

AISHAH roslan said...

salam. now, kak aishah dah ade sindrom 'cuak tgk surat bank and caf' dlm peti surat. haha.
btw, all the best. insyaAllah, dpt kejayaan berkat drp kesabaran.