Tuesday, December 15, 2009

::ikut::

salam..ehehe..rasa lama plak x update blog nih..been busy gak laa lately..banyak sangat kerja..exams, masalah yang datang x tentu masa dan secara tiba²,duit,kesejukan yg melampau(ini nikmat actually..pe daa)...uhuhu..tapi xpe..macam dalam post yang lepas...satu ayat yang dlm al-Quran ade sebut, ALLAH XKAN MEMBEBANKN UMATNYA YANG MELEBIHI KEMAMPUANNYA....

betul kn?? kesejukan melampau tuh satu nikmat..=p

sebenarnya, nak cerita something..hari Khamis lepas kami semua abes kelas pukul 4.15 ptg..waktu tuh subjek RESEAUX a.k.a NETWORKING..prof yang ajar kitorang tuh seorang wanita..pengalaman belajar selama 5 tahun di sekolah sejenis ni, selalunya cikgu perempuan ni akan saaaangat cepat naik marah kalau ada sesuatu yang x kena..biasa laa..perempuan..emosi..ehehe


tapi saya agak salute laa cikgu ni..ye laa.dia ni sangat laaa SABAR..bkn saje² jeh tulis huruf besar tuh tapi memang nk ckp yang dia nk mmg sgt sabar..pernah ada suatu hari, ada sorg budak baling kapal terbang kertas kat dia waktu dia tengah tulis kat papan putih, dia boleh x marah(nasib baik dia x nmpk spe yang baling tuh)...mmg la gaya dia mcm nk marah, tapi dia still tahan from marah..hmm..tuh la hakikat amek engineering yang sah² majoritinya lelaki...tapi setiap orang yang sabar tuh ada hadnya jugak..khamis lepas..ada sorg budak ni nk mintak keluar kelas awal sbb nk amek tren blk umah..time tuh kelas mmg bising laa gak..dia diam jeh..tapi bila budak tuh mintak nk blk awl kt dia, dia terus BURST..dia kata kalau nak dia jadi baik ngn kitorng, kitrog kena la bwt apa yang dia suruh yakni diam dan bwt kerja yang diberii...


tiba² bila dia ckp ayat tuh, saya teringat sesuatu.. sama jugak lah konsep kita dengan Maha Pencipta kita kan?? kalau kita nak dia makbulkan doa² kita dan kita nak DIA sentiasa lindungi kita, kita kenalah buat apa yang DIA suruh..kita kenalah lakukan tanggungjawab kita kan?? kenapa kita perlu ingkar suruhan-Nya?? saya berkata² ni adalah untuk mengingatkan diri saya jugak yang selalu leka ini..tugas kita diciptakan di Bumi ini tidak lain hanyalah untuk menjadi hamba dan beribadat kepada-Nya..

"Aku tidak menciptakan jin dan manusia melainkan agar mereka beribadah kepada-Ku.." -Surah Az-Zariyat, 51:56-

1 comment:

DLa MaTaSaN said...

peyn tot i mishh uuu muah2;p